الفصل السادس من: جبروت أنثى.




وقفنا الفصل اللى فات لما وعد كلمت رومير علشان يتصل بشركة اسد المعمار ويديله خبر بانهم رايحين ليهم بكرا. 

رومير اتصل بجاسم مساعد وسكرتير أسر، رومير: السلام عليكم ازيك مستر جاسم. 

جاسم: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته، الحمدلله بخير يا فندم. 

رومير: يارب دايما كنت بتصل بحضرتك علشان اقولك اننا جايين بكرا ان شآء الله الساعه عشره لاجل اننا نكمل الثفقه فى شركتكم بناءا لرغبة وعد هانم. 

جاسم: تمام يا فندم هدى خبر لاسر بيه. 

رومير: تمام، نشوفكم بكرا ان شآء الله. 

تانى يوم عند وعد صحيت من النوم الساعه 7 الصبح ولبست ترنج رياضي ونزلت تشوف جاسر لقته لسه نايم، 

وعد: دا البيه لسه نايم تروح نصحيه، جاااااسر جسوره يا حبيبي قوم يلا الساعه 7 وعشره

جاسر بنوم: سبينى يا وعدى عاوز انام. 

وعد: لا يا قلبي عندنا تمارين صباح يلا قوم بدل ما يطلعلك كرش

جاسر بنوم: اتا عاوز يطلعلى كرش انتى مالك انتى؟ 

وعد بصدمه: انا مالى؟ ماشي يا جاسر الكلب، وراحت جابت ازازة المايه اللى جانبه على الكومدينو وقامت كبتها كلها فوقه. 

جاسر بصريخ وفزع: يااالهوى اتا بغرق الحقونى، وفجأة بص لوعد لقاها بتبصله ببرود ونظره شيطانيه وشماته، انتى اللى عاملتى كدا يا وعدى؟ 

وعد ببرود: اه با جاسر، قدامك عشر دقايق تلبس فيهم وتنزلى تحت.

جاسر: يارب على الظالم والمفترى. 

وعد: خلص يا حيوان عدى دقيقه. 

جاسر: يالهوي هتاكلنى، وقام بسرعه يجهز. 

بعد خمس دقايق نزل جاسر بعد ما لبس ترنج رياضي. 

 وعد: جاهز؟ 

جاسر: اكيد يلا بينا. 

وخرج جاسر ووعد للجنينه واخدوا وضعية الجرى وقبل ما يبدأوا نادت وعد على مارك

وعد:هاتلى ريكو يا مارك.

جاسر: مين ريكو؟

وعد:دلوقتى هتعرف.

وفجأة جاسر صرخ لما لاقى فهد داخل عليهم بيجرى وفجأة فط على وعد ووعد بتضحك باعلى صوتها.

جاسر:يخربيتكيا شيحه قطعتلى خلفى منك لله

وعد:يلا نبدأ جاهز يا ريكو،زائر الفهد بمعنى جاهز 

وبدأوا فى الجرى 

جاسر: هتعملى اى بعد ما نخلص؟ 

وعد: هجهز وافطر وانزل على شركة اسد المعمار علشان اخلص الثفقه وبعد كدا هنروح المستشفى لتارا. 

جاسر: تمام، هاجى معاكى؟ 

وعد: اكيد. 

خلصوا جرى ورجعوا وريكو دخل معاهم الفيلا. 

جاسر: هو هيفضل معانا؟ 

وعد: ايوا هيفضل فى الفيلا لحد ما ارجع. 

جاسر: تمام. 

وطلعوا هما الاتنين، واخدوا دش وبعدين وعد نزلت وكانت لابسه بدله نسائيه جميلة جدا وكذالك جاسر. 

جاسر: اى الحلاوة دى يا وحش.

وعد: دى عيونك يا شبح

جاسر: شبح؟ تربية شوارع

وعد: معلش اصل انت تربيتك تربية قصور وفيلال. 

جاسر: يلا علشان ناكل ونطلع الشركه وبعدين المستشفى. 

نزلوا فطروا هما الاتنين وخرجوا بكل جبروت وببرود وركبوا العربيه. 

جاسر للسواق: اطلع على شركة اسد المعمار. 

السواق: تمام يا فندم، ووراهم عربيات الحراسه. 

وصلوا الشركه على المعاد، دخلوا الشركه بكل جبروت 

جاسم: اهلا بيكم، نورتوا الشركه اتفضلوا معايا على غرفة الاجتماع واسر بيه جاى حالا 

وعد: تمام. 

ودخلوا وقاعدوا وبعدها بدقيقه اسر دخل. 

اسر: السلام عليكم نورتوا شركتى، وبص لجاسر اللى هو دا مين؟ 

جاسر: اهلا بيك، انا جاسر الحديدى، بكون اخو وعد الصغير. 

اسر بصدمه: جاسر الحديدى فهد المعمار. 

جاسر: بظبط كدا 

اسر: تشرفت بحضرتك 

جاسر: اتا اكتر

وعد: اول. حاجه بعتذر على الطريقه اللى مشيت بيها المره اللى فاتت، تانى حاجه حصل حاجه خطيره خلتنى امشي بطريقه دى

اسر: رومير قالى ان اكيد حصل حاجه مهمه خلتك تمشي كدا، حصل خير. 

جاسر: دلوقتى انتم كنتم وقفتوا على مضى العقود هتمضوا؟ 

اسرووعد: اكيد طبعا 

وبدأوا مضى العقود، وخلصوا كدا الثفقه. 

وعد: كدا يا اسر بيه هنبدأ فى التنفيذ خلال اسبوع. 

اسر: تمام. 

جاسر: تشرفت بحضرتك وربنا يجعلها ثفقة خير. 

اسر: ان شآء الله.

وعد: بنستأذن دلوقتي

ونزل جاسر ووعد: وركبوا علشان يروحوا المستشفى. 


ياترى هيحصل اى لما وعد وجاسر يوصلوا المستشفى وجاسر يشوف تارا؟ 

هنعرف كل دا الفصل الجاى. 


بقلم: داليا علاء ꧁الإمبراطورة꧂

إرسال تعليق

أحدث أقدم